Friday, July 20, 2007

SoaL haTi tak siApA yanG taHu


KetiKa aKu meMandang sePi diBaLiK ceRmiN kacA, meLihat maNUsia LaLu LaLang meLepas LeLah diPinggiR banGunan.. aKu terKenanG paDa dia yaNg deKat sGt kat Hati aKu taPi mak Aihhhhh jauHnya nak caPai, meMang aku saLu inGat dia.. DiA aku kenaL seJak aku mAsih beLajaR kAt U, daRi kaMi poKet saLu berAbuk samPai aderLah buNyik ketiNg2 kaT pokeT cOz sYiLing jeK yaNg tinGgaL tiMe ujuNg buLan... waHaHaHa....TerLaLu baNyak suKa dUka yaNg aKu dan dia temPuhi, terLaLu panJang Liku2 yaNg kaMi seLusuRi, terLaLu daLam persoaLan deMi perSoaLan yang kaMi kuPas berSama.. daRi seOrang saHabat aKu dan dia beRani2 ikat janJi denGan imPian2 dan haRapan2 yang NtahLah,tinggi saNgat kut.. taPi haNya OraNg2 yanG keLiLing aKu jeK PaHam camNer aku saYang gLe baBas, aku sanGGup KorBaN apa jek... biAr aKu yaNg suSah taPi buKan dia... paDa koRang munGkin aKu obSes boDoh sanGat, saYang tAk berPada-PaDA... TApI tuhLah aKu kaLau dah sAyang oRang... taPi aKu betuL2 terseMban ke buMi bLe tiBa2 huBungan kaMi putuS... WlauPun aku dah RaSa someThing wroNG someWhere 2-3 miNggU seBELum tuh, haTi aku bTul2 hanCur, btuL2 terLuka.. aku meMang FrusT sesaNgat deK keraNa teraSa aTi dia buang aku mcm tuh Jek n yUpp..dia datanG minTak maaF tapi PayaH sgT uTk aku tukaR hati aku dari kekaSih pada kawaN daN munGkin aKu naK dia raSa Luka Yg saMa mCm aKu terhaDap dia LaLu aku toLak dia Jauh2 nUn sedaYa munGkin... daN aku berteMu dia yg ke-2, aku harapKan maTahari teriK samPai petaNg tapi rupaNya ujaN LebaT berdeNtum dentaM kiLat...dgn yaNg ke-2 niH, aKu takkaN Maafkan saLah dia seLagi dia Tak daTang minTak maAf nGan aKu...berDendAm??? munGkin tidAk tapi terKiLan yeRR ataS perBuataN dia.. bLe aku keceWa uTk kaLi ni, aKu menuMpang baHu dia...begiTuLah aku dan dia, seLaLu ada tatKaLa kaMi diLanda musiBah aTau tDak... meMang dia inSan yaNg terLaLu rapAt denganKu, dan aKu tau.. aKu jugaK insaN yang AriF perihaL dirinYa seTakaT iNi... sKaLi Lagi aKu haRus manJauhkan diRi daRi dia, persoaLannya kenape??? seBab SoaL haTi tak SiapA yang TaHu kannn...begItu jugaK aKu...

................................................................................
p/s : seTiap yang terJadi ader HikmaH diSebalik nya..paHit caMner pun TeRusKan perJaLanan selaGi berPijak di buMi ALLah...

p/s : seLain famiLi aku, thaNks to SuzEn n iPin , NaNi, tUn, Bro st, k inDra, k zUe, saLLy yanG aDer tiMe yg tAk sepaTutnya tuh..weeeeeeeeeee.....wLauPun byk beNda or aDa maSa yg aKu tak boLeh shaRe ngan korNg tapi iTu dah cKup..

10 comments:

Anonymous said...

Hai Azu

Apa khabar tentu sihat sejahtera sahaja kan

Tersentuh juga hati saya membaca nukilan cik azu ...apakan daya barang yang dahlepas walaupun manis tapi pedih untuk dikenang kan lebih lebih lagi kalau cinta pertama ...the first cut usually the deepest .

But life must goes on...there should be the light at the end of the tunnel. Nobody can make you suffered unless you choose to let them make you suffered.

Mencari impian menanam harapan adalah lumrah kehidupan kerana kita manusia memang dianugerahkan emosi dan naluri disamping akal fikiran.

Memanglah cinta itu buta...kerana itu kadang kita membutakan mata dan hati dari realiti dan membiarkan naluri danemosi menguasai diri..

Cuma azu kalau bercinta lagi janganlah dibutakan oleh cinta....Love is blind ..but be a colour blind...choose wisely .Not all that green is good and all Grey is bad..

Kadang sebenarnya apa yang kita impikan tak semestinye baik untuk kita kerana hanya Allah sahaja yang tahu apa yang tersirat dari yang tersurat..berusaha danbertawakal dan pasrah nescaya hati lebih tenteram.

Percaya sepeti kata Pramodya " tenteram lah wahai anak ku biar kebanjiran sawah kita ..sebenarnya hujan itu adalah dari Tuhan yang mencurahkan rahmatnyer...

Life can only be understood by looking backward but must be life foward..

InsyaAllah there should be the light at the end of the tunnel sekiranya kita pasrah dan tidak pernah berhenti bersyukur dan berdoa...

Have a nice day and smile always.

faz_78@yahoo.com

Anonymous said...

Salaam Azu

Sori kerna masuk yr blog tanpa minta izin dulu.
Only time will help you heal the pain. Its easy to advise but hard to survive.
Always remember, manusia di uji sbb Tuhan masih sayangkan kita.
Ada hikmah di sebalek setiap ujian.

aZia

arZOoo said...

anonymus (faz),
thanks for dropping by...and thanks gak 4 ur advices..memang btul, apa yg terjadik ada hikamah disebaliknya n sume nya utk kebaikan, i can see that...we pray together eh for the light dtg cepat2 n bersinar2..huhuhuhu..i'll never give up keep on smiling....dun worry

azia,
salam gak..takper, masuklah jgn memalu..hihihihi..thanks 2 u 2..yupp..berat mata memandang lagi berat bahu plywood ni nak pikul..wakakaak..but setiap ujian yg diberikan pada orng yg mampu menanggungnya,so i huv to be strong kan n huv to keep on moving forward...

Anonymous said...

hi arzoo...minta maaf gakss sebab termasuk blog tanpa keizinan..itu pun sebab ada org kata wajah kita serupa walaupun hakikatnya tak sama.... :) Anyway, sabar laa menghadapi dugaaan..biar sakit sekarangg dari menyesal dihari kemudian.

Redbloodsnow said...

kak aju...mmg setiap ape yg menimpa pd kte ade hikmahnya, kak.
z lom lg rase ape yg akak rs. z doakan agar hbgn z ngan adam bkekalan sehingga ke aher nye...
ape yg z mengertikan...soalnya hati tak siape yg tahu.

...hanye kte yg mengetahui dn merasai semuanye...ekekeke **tjiwang lah z dah** ngegegege..

arZOoo said...

dea,
hiii...alahhhh.. no hal lahh, msuk jek..yeker wajah kite sama tapi tak serupa...musykil gak nih..btw ramai yg pelanduk 2,3,4,5 serupa kan....ehehehheh..sume penyakit kan ader penawarnya..kan kan..'sj jek nak pujuk dri sendri ni'.. wakakakak

zie,
dun worry.. nak nyanyi jap, dengar tau...
im a big big gul
in a big big world
its not a big big things
if u leave me....
cewahhh..waduh waduh...
wahahahah..insyaAllah pe yg zie harapkan n impikan will turn as ur wish k.daaaaaa

Anonymous said...

mana yg lebih sakit...
1)bercinta tapi x bisa memiliki..dan melihat si dia bersama yg lain

or

2)sllu bersama..tetapi x bisa memiliki kerna die telah dimiliki..

inilah perjalanan idop yg terpaksa ditempuh..kekadang impian hanya tinggal impian..hanya kenangan yg bisa mengingatkan kembali sejarah2.
kate org sejarah xmungkin dilupakan.tetapi mase lah yg akan menentukan samaada kita bisa melupai sejarah tersebut or tidak..
bbyk lah bersabar..kerna dgn bersabar kita dapat bermuhasabah diri sendiri..kekadang dgn kesendirian itu lah kita dapat berfikir dan dapat mengenal siapa kita yg sebenarnya..apa mahunya kita..mintalah pertolongan dariNYA kerna dia lah yg MAHA MENGETAHUI..

m i n e r a l . . . said...

err.r.r.r mmg sama la dea n arzoo jejjejej size jer berbeza kekek..

err bab sedih2 nie no komen arrr..wa pun sedih nie, jari luka kena pisau uwarghhhh.

arZOoo said...

adam,
eheheh.. ya btullllllll..ble kesendirian itu yg akan buat kite kenal siapa dri kte sendri..

tun,
errr...size ek lain..weeeeeeeeee..

jaketbiru said...

satu tapir..satu shark sama ker?? malas aa nak jawab solan tu..