Friday, November 02, 2007

TaKe FiVe


eRrmM... LateLy ni aKu a RaSa biT tiRed n BoRed... DuN knoW wHy, mayB sebaB terLaLu baNyak benDa yg aDer kat paLa baTu aKu nih... deNgan cKap2 dia, biSik2 meReka dan kaTa2 seMua...


FamiLy... yuPpSs... thaT's the onLy thinG i haVe... kaLo duLu jaUh taPi skRng dah dekaT... cuMa aKu daH biaSa inDepenDent, so tak teRasa sGt... aLmost 9 yeaRs aku kat kL... maSa aKu bLajar kat UitM, cuMa sekaLi faMiLi aKu hanTar, iTu pun tiMe 1sT regisTration, after tHat eVen konVo aKu sengSorng jek... noW keje aKu berGaduh ngan haikaL aNak buah aKu tuH, HuH.... geram tuL, dia paNggiL aKu makNgah penDek cOz aKu yg paLing renDang daLam keLuarga... haikaL kata aNak no. 2 meMang penDek cOz dia pUn no. 2... kekeKekekKeke.... aMpes kan....


FreiNds... wLauPun aKu jeNis tak kiSah oRng, hePi go Lucky n suMe boLeh maSuk taPi aKu tak RaMai kaWan raPat yg boLeh hang ouT seSama... 'LoneLy.......im miSs LoneLy...... i HaVe noBody... on mY owN, waWawawaa....' keKekeKe, caM kePunden jek laGu aKon tuh... kat kL doLu2, aKu kuaR ngan naNi Lah especiaLLy, merapU meRaban seSama pLus ngaN budaK2 aC... bes gak tiMe tuh ngaN paLa gLe2 doRng suMe... aKu cuMa aDa tWo cLose FreNs yg aKu boLe sTory moRy n kuTuk ngUmpat, yg taU buRukNya peRangai aKu, kekekeekekek... taPi DuA2 jaUh, soRng kat kL n soRng LaGi saBah... aDer soRng kat jOhoR taPi daH kaWen, so caM biaSaLah, paYah nak juMpe... taUfek perNah cKap, aKu keRa sumBang kat jB nih, waKakakakakak.. bTuL gak Tuh...


LoVe... aiYahhhhhhh... maNyak peNing OooO... as foR me, after aPa yg aKu aLami doLu2... aKu tak sUka n tak maU men decLare kan diRiku boiPren geLpren nih... aKu LebiH suKa hanYa kaWan dan kaLo kaU suKa aKu, aKu suKa kau... stRaight aWay kaWen n i Lap u, u Lap me, we LaP togeTher geTher... tiLL deaTh do Us paRt, ceWahhhhHHh... kenYit maTa skeT, FewiTTtttttttt...waKakaKakakak... siMpLe kan, peNat Lah cinTan cinTun pasTuh FruSt... Huh...


PhySio... aDuhaiiiiiiiiiiiii... beRat tuL paLa... keJe dah makin tamBah taPi stiLL aku ngan shaLina jek... too muCh of workLoad samPai tgn aKu saLu bengKak, uWaaaaaaaaaaa... tuLun uRut weiiii... big bOs aKu Lak daH suH aKu sTart sunDay serviCes, aiseyYYY men... aKu sYng haRi aHad aKu, tuh jek tiMe uTk aKu sPend tiMe ngan faMiLi wLaupun aKu Lum aDer famiLi senDriii.. kekekekeeke... taKkan Lah aKu nak keJe seMinGgu 7 haRi... taPi siaN Lagi buDak amPang kan naNi, pLan naK buat shiFt... naSib baiK aKu dah kLuar...


keSimpuLan nYa aKu maSih Lagi teRasa peNat n aKu naK breAk n reHat keJap... niNg noNg niNg noNg niNg NonG... DaaaaaAaaaaaaaaaaaa...

20 comments:

Anonymous said...

Salam Azu...

If only i`m in JB mesti kita bleh jadi close friend punye...
It`s ok dear...semua itu adalah lumrah hidup... as a friend... I harap u akan bahagia gak one day nanti...

Wish u all the best.

Friends...

arZOoo said...

salam fren... heheheeheh unfortunately u r not in jb kan... kalo tak sure leh skodeng sesama, ngutuk orng together gether kan fren..wakakakakakakakakka... thanks fren...

jaketbiru said...

dimana faz dan siapa dia ek... pening pala mencari jawapannya..

satu ketika nanti benda-benda yang dianggap penting dan memeningkan kepala akan hilang.. tanya kepada diri sendiri apa yanng penting sangat sehingga tidak boleh ditangguhkan dan memeningkan kepala..

adakah ianya begitu penting hingga ketika mendengar azan pun kerja itu tak bisa ditangguhkan.. fikirkan..

Nuts@Kacc said...

walau pun aku di ampang,..

aku tetap sunyi walau pun d kelilingi kawan2..maka aku sama je mcm azooo..tak nakkkkkkkkkk...hehehhe

kalau aku ada kat jb,..

akan aku ajak azoo kuar selalu sbb sah2 la tu jer kawan aku yg ada n ada sorg lagi tp dia dah kawin so payah la skit kn....hehhe...

so...tak kira la di mana pun kita berada...kita akan tetap sunyi kalau tu yg kita pilih...dan kita akan lebih meriah kalau kita mahu memeriahkannya...ermm...terpulang pada kita kan...

happy always frenz...with or with out anyone...hehhe...

Redbloodsnow said...

ehehe...can i b ur fren :P

psssttt....ttg love tuh, jgn2 dh berpunyer kot die neh...wakakaka..

all the best kak azuu...

Anonymous said...

hehehheh....betul tu azu....
If only we can know each other earlier... but i`m older than u...
adik azu le nih.....hihihiihi...

ehmm...tak yah le pening-pening pala dok fikir sape dan dimana Faz tu nide...

always pray for my friends happinesssssssssssssssssssssss....

frensss...

Anonymous said...

LiFe Is InDeEd A bLeSSiNg. I wAs ToLd To CoUnT mY bLeSsInG nOt gRoUsEs ThEn OnLy We aPpReCiAtE lIfE eVeN bEtTeR ?

ayang_mas said...

salam azu..

Teman... Walaupun kita berjauhan.. bukan bererti menghalang persahabatan yang terjalin

Teman... tiada siapa mengerti apa yang tersirat dihati.kegembiraan pasti terukir tatkala pertemuan .gelak tawa..menghiasi pertemuan itu dan setiap pertemuan ada perpisahan.. kita terpisah dek jarak dan masa.

andai masa terluang kita akan bertemu jua..Entah kenapa.. Seluruh langkah puisi ku bagai terhenti..

Tiada lagi nada dalam ilham nya.. Yang ada hanya deru hati.. Yang menyapa dalam kedukaan.. Banyak benar kisah yang telah melakar cerita..

Dan semua cerita yang terhimpun itu.. Bagai kisah yang masih tetap menghitung derita semalam.. Air mata pun telah kekeringan.. Untuk jatuh keriba pipi..

Akhir nya aku hanya sekadar mampu.. Memangku derita itu dan berlalu pergi..

m i n e r a l . . . said...

apa nk komen arrrr... semua org lain dah tulis...

ermm kasi pantun arr...[usual pantun]

anak cina makan pengat...sendri mau ingat arrrr...

hehhehe.

arZOoo said...

nide,
kadang2 dlm idup nih ble kte rasa apa yg kite carik blum tentu kite jumpe n ble apa yg ditanya takkan dapat jawapan nya, lebih elok kite tak carik n tak tanya...tapi lebih tak berbaloi kalo kita tak cuba utk mencari dan bertanya, mane tau kan esok lusa kita dapat jawapannya...heehheh pikir pikir kan

lia,
walau di mana pun kite berada atau dgn siapa kite berjumpa... sunyi dan sepi tetap bertandang disebalik riuh rendah kehidupan...kalo betul sunyi dan sepi itu ada, tak salah kalo kite menikmatinya hanya utk seketika dan cuba lah keluar dari kelompok itu lalu bergembiralah selagi sunyi itu belum kembali menyapa...

zie,
eheheh..sure can ,all of u r my frens kan...

frens,
'if only' kite tolak tepi coz dah lepas kan so from now onwards we r frens rightttt...weeeeeee

sean,
yupssss..kite patut lihat kebawah n bersyukur dgn apa yg kite ade dan bukannya melihat ke atas dan meratap pada apa yg kita takder...

ayang,
disebalik pertemuan pasti ader perpisahan
disebalik senyuman pasti ader airmata
disebalik riuh rendah pasti ader sunyi sepi
itu corak coret kehidupan yg perlu kite jalani...

tun,
heheheheeh...nak kene pantun ker..errr errr..wakakakakak

jaketbiru said...

rasanya friends tu faz ler ...

arZOoo said...

nide,
hehehehe nide..ramai yg kata mcm yg nide sangka...tapi still tak berani nak meneka, takut tersilap si empunya, nnti kite lak yg ternganga-nganga...tak kisah lah siapa pun faz or frens tuh asalkan all of us still frens kan....

p/s siapa pun dia atau dimana pun dia yg penting dia tetap ada walaupun di sana...

~elly~ said...

ermmm....td rasa mcm nk komen.. tetiba dh ilang idea la plak.. huh..

Anonymous said...

A,kum.........(Wa'salam)
Apa nak cerita aa......... lupa la pulak...
Ok lah .......... macam ni la kut..
Kita ni makan untuk hidup kan ...bukan nyer hidup untuk makan maka dgn itu kita kena teruskan hidup,bekerja untuk mencari rezeki bagi kita dan keluarga kita.siapa dan mengapa kita perlukan seseorang,itu adalah kehendak kita sendiri.
KENANGAN????
sesuatu peristiwa yang mematangkan kehidupan kita samada kenangan itu manis bak gula ataupun pahit bak hempedu.Semuanya telah tertulis sejak azali lagi.Kenapa dan mengapa tepuk dada tanya selera.
KELUARGA???
Itu ajelah yg kita ada di dunia ini dari itu berbaktilah pada keluarga dan buat yg termampu selagi kita belum kepunyaan orang lain....
KAWAN2???
sebelum keluarga memberi pertolongan hanya kawan2 lah yg terlebih dulu menghulurkannya dari itu hargailah kawan2....
KEKASIH???
satu2nya orang yg boleh meluahkan perasaan yg terbuku dihati samada luahan perasaan sayang atau melepaskan kemarahan..

Itulah realiti kehidupan sebab kita perlukan semua nya untuk meniti kehidupan dialam fana ini.Cinta kepada tuhan dan kepada diri sendiri adalah paling utama ,barulah tenang menghadapi segala cabaran dalam kehidupan....
kemudian berkongsi susah senang kehidupan dengan sseorang yg bergelar suami/isteri.
iskk....apa yg aku merepek ni..
Apa2 aje lah

Abg H...

Anonymous said...

BUKAN KERANA NAMA.

Jangan kau pandang bibir yang manis
Kerana dia bisa menghancurkan
Jangan kau pandang wajah yg indah
Kerana dia bisa meracunmu

Dengarlah hai teman
Dengarlah bersama
Aku menulis bukan kerna nama
Kerna sifat kasih
Pada sesama insan
Dan menyatakan kasih sayangmu
Kita sama semuanya sama
Apa yang ada hanyalah kehidupan

Jangan kau dengar puisi dusta
Kerna dia bisa merosakan jiwamu
Dengarlah puisi dipusaka
Yang telah turun temurun hari ini

Jangan kau alas hatimu itu
Dengan secebis warna kehitaman
Dia lah seperti anai-anai
Lambat laun hancurlah dirimu

Abg H.

arZOoo said...

elly,
weiiiiiiiiiiii...lama tak nampak..sihat ker, baby2 ok sume...

abg h,
errrrrr.... errrrr...

kadang terkeliru
dek rasa yg berbelak
ada masa tertanya-tanya
pada detik yg berlalu
sering termangu
tika cuaca silih berganti
jarang berpaling
pada usia yg menginjak pergi
namun
ku selusuri jln berliku
seiring kedewasaan
ku redahi denai belantara
di balik kesungguhan
ku renangi ombak lautan
berteman ketabahan
ku berdiri bersama airmata dan senyuman
meniti corat-coret kehidupan

Anonymous said...

weiiii.aku pun sama cam tun...semua dah tulis..tapi kita everyday sms..calling2..so tak yah tulis lah yer...wakakakka..ko tu pk bnyak snagat...weii nanti beruban awal wei...kekeke..ilekslah nengok cam aku nie..ok jer..(lupa diri jap) lagi bnyak benda nak pk..nak kurangkan..salah satu kurangkan berat badan..wakakakka..ok kita g cuti2 mesiaaaaaaaaaaaaaa..yihaaaaaaaaaaa

arZOoo said...

errrrr..jgn arr ckap everyday, kang dorng kata kite lesbian lak..wakakakakakak..mintak simpangg...weiiii byar bil tepon aku....ermmmm..jap nak cekk, ader uban dah ker, aiseyyy trun rega lah camnih...kekekekekek...

ermmm...ko ok ker nani, cehhhhh cam aku tatau ko nyer pe el...pigidahhhh..tapi kalo ok alhamdulillahhh (senyum jap)..weeeeeeee....

aku tgh survey lah ni weii...hotel aku dah tau maner nak stay... sally nak ikut, kalo jadik kene inform dia 3 mnths early coz nak booked flight...pape pun dia tak sure..hehehehehehe..cuma aku nyer annual meeting maybe kene next year gak so aku kene bajet dlu yekkk....yehaaaaaaaaaaaaaa....

Anonymous said...

ehmmm.....nide...i`m not faz...
serkap jarang le nide tuh...

frens...

Anonymous said...

Wah2 meriahnya blog adik ekk.. tumpang sekali lehhh.. ko kat johor pn abang ingatttt adik selalu kekekek. weii bila nak mai penang nie .. saper faz nie .. sana faz sini faz.. jgn lupa abg aed dah ekk...