Wednesday, November 14, 2007

yeHaaAa.... aNnuaL buDgeT meeTing!!!


aKu baRu aBis meeTing taDi, yg seRonoKnYa boS aKu aNNounceD paSaL aNnuaL meeTing kiTorNg taHun ni kaT banDung insTEad of sYdneY mayBe cOz thiS yeAr comPany bWak seKaLi 10th yeaRs of serVices nye StafF beSideS HOD's... so baJet wiLL be terLebiH maaa... tak kiSahLah meManer pun janJi FOC, hahaHaha tuh Yg penTing, naK perGi senDri senGkek, kekekKekek...

aKu bgTau kaT meMber2 aku Tuh suMe, thiS yeaR, the Night b4 'uP2 tHe waY dLm fliGht', aKu tiDo kat SeNai cOz taKut aku keNe tinGGaL cam ThN LepaS, uWaaaaAAaaaaaa.. siAn aKu tau...

heHehehe... koRng naK tau naPe aKu keNe tinGGaL... isK isK isK... seDih raSa haTi... ni suMe gaRa2 banJir kat JohoR thn LepaS aRRrrr... thn LepaS desTinaSi nyer baTam... yg Laki2 tuh SukaLah... daTe yg sePatutnyeR aKu gi baTam tuh acTuaLLy keNe 2nd banJir kat joHor...

puNyaLah eLok kiTorng xCited nak G baTam, siap shOppiNg kaSut, tuKar duiT nGan coLLeagues aKu nye skaLi... maLam tuh aKu dah siaP suSun beg n kaSut kat LivinG aRea uMah aKu... so aKu tiDoLah... aKu sHare biLik ngan aDik aKu cOz biLik aKu kat beLakang dah mCm tongKang peCah Lepas 1st banJir tuh... aKu tDo aTas katiL (aDik aku nye), aDik aKu tDo bwaH ngan tiLam... maK aKu tDo aTas kaTiL kat biLik dia aRRrr... kakak aKu n faMiLi tDo kat 2nd rOOm aLas tiLam cOz katiL kaYu dia dah jahaNam... tgH syOk2 tDo aKu denGar haikaL keJut aLOng cOz dia kaTa baJu dia baSah seBab terBuang air keCik, then LePas tuh aKu denGar aLong bgun jaLan keCePak keCepuk bunYi aiR... dLm haTi aKu kaTa jgnLah banJir laGi seKaLi taPi aKu bgUn gak naK neNgok... biLa aKu bgUn, uJung tiLam aDik aKu dah baSah... aKu keJut Lah taUfek, keLuar jek biLik LiVing RooM uMah aKu dah paRas buKu LaLi n daPur dah paRas beTis... ruPanya haikaL n famiLi aLOng tDo aTas air... suMe tak seDar 2nd banJir tuh... saTu uMah aKu siBuk bguN ngeMas uMah theN baRu jiRan2 seBeLah bgUn cOz daH maKin gaMat kuL 230 pagi tuh. naSib baik beg aKu tak baSah coz aDa roDa...heheHeheheh

daLam sibuk ngeMas uMah tuh, angKat baRang saNa angKat baRang siNi... geLap guLita ooOOoo... suMe tak sanGka coz Ujan kuaT sKet daRi geRiMis Lah daRi siaNgnye aKan menyeBabkan banJir... aKu tak Tdo seMaLaman coz takDer temPat nak tDo n Kaki berEndam air jek Lah... aKu deCide kuar aWaL ke pSr guDng daLam kuL 615 pagi tau aKu geRak... deNgan tak manDi aku tuKar baJu jek n pLan nak manDi kat hosPitaL coz banJir dah saMpai peHa caMne naK manDi... sYok Lah aKU dRive tuP2 jem GiLe baBas nyer kat hiGhway... maSuk jLn maNer pun suMe jem... boS aKu caL, daVid n kak Azie n dioRng nyer huSbnd pun caL taNye kat ner n doRng deLay bot ker baTam tuh uTk tunGGu aku but sTiLL aKu tak leh LePas gaK jem kePundeN nih... at Last big bOss aku, oWner HosP ni Lah caL taNye aKu boLeh smPai ke Tak daLam kuL 930, then aKU cKap tak BoLeh... big boSs aku kaTa, theY huV to go wiTh ouT me... so aKu terTinggaL Lah tRip ke BataM nih... seDih OOooOO... cOz haTi dah aDer kat baTam then terSangkak... taPi nak bUat camner kan... coLLeagues aKu beLikan aKu souvenir but stiLL aKu tak daPat g....

tHis one nyer meeTing aKu nak Tdo kat seNai, standBy... waKkakakkakaka... teBiat dah aKu... kaLo doRng sTuck, taKpe suMe tak peGi taPi kaLo aKu yg stuCk... isHHhh... maNer Leh jaDi.. bos aKu suh aKu handLe triP kaLi nih uTk mengeLakkan aKu terTinGgaL LaGi, taPi aKu bg mCm2 aLasaN, aKu nak JaDi foLLoweR jek, weEeeEeeeeeeeee...

24 comments:

Nuts@Kacc said...

yahooooooo!!! aku smpi dulu...hahhaha..siann ko ya kene tinggal...takpa this time aku nk wish good luck..smoga musim hujan kali ni tak menghalang ko dr smpi ke sana..hehhe..n jgn lupa..kalau smpi belikn la aku apa yg patut..penat doa ni...hahhaah...really..good luck!hehe

~elly~ said...

ksian kt ko kene tggal ekk.. ala..xpe.. bkn rejeki ko la tu kan.. tp thn ni pn mantap gak kan tripnye.. hope sume slmt dan ko enjoying ko pnye trip n holiday.. eemm aku pun nk gak la apaper yg patut cm kacc tu..huhu

Anonymous said...

a,kum....
isk....cian nyer pasal kene tinggal dulu tu...
mcmana ekk perasaan kita kalau kene banjir cam tu.Tak dapat bayangkan kalau satu keluarga terlibat ngan banjir mesti sedih dan sayu kan.
Alhamdullilah buat masa ni lum lagi rasa cam ner
kalau terlibat ngan banjir besar ekk.Cuma ada s/by banjir je tapi tak le seteruk yg kat johor tu, cuma tempat2 rendah je itu pun kete kecik2 je yg sangkut.....
Kejadian yg besar yang pernah ialah terlibat ngan tugas tsunami itu pun tempat yg tak berapa teruk.... 2 mlm tak tidur masa tu.
Harap2 tahun ni berjaya juga sampai ditempat yg nak dituju..
Hanya doa ku panjatkan pada illahi semoga selamat pergi dan balik dengan beroleh perasaan penuh dgn kegembiraan.....aminnn.
Bila tarikh yg nak berlepas kesana tu..Persiapan mesti cukup tau kalau tak sape susah,sendiri gak yg susah.Sampai kat sana jgn lupa diri dah le he heee....Ole-ole jgn lupa??

Abg H.

Redbloodsnow said...

waakkakakaka..e2 baru semangat spai plan nk tdo kat senai..hukhuk. klu kat sydney lg besh kan. leh tgk kolar bear live2..bandung lak, ape yg menarik kat sn ek? hehehe..

pape pown..mmane pegi pun ok maaa...sbb FOC jek..kehkehkeh.

kak azu, harap2 musim tengkujuh neh JB x banjir lagik....hehe

nanies said...

wakakakak..aku tau citer sedey ko tuu...sian ko ek..tapi ade rahmat ko tak dapat g batam hari tuu..wakakakkaa..kelakar pun ade gak..sian ko sakit2 tangan...haa..faz tak tahu tu..(eh cmner leh tersebut nie), cam Brother H..semoga ko selamat pulang lah yer dari Bali tuu..risau aku kat sana suka bom org wakakakakkak....dan jgn buat2 lupa carikan aku pria terhebat..wakkakaka..gilos...tak lah..tapi sila jgn buat massage tepi pantai yer...sana bnyak anjing..kang kena samak satu badan lak..ko nak urut2 jumpa je ex-bos...pasal trip kita ..tak pe..tunggu ko balik lah...

arZOoo said...

lia,
kekekekeke...memang aku pun kesian sungguh ngan diri aku ble kene tinggal rituh......tapi takper kalo aku dapat lah touch down bandung sana aku sure amik pasir2 kat tepi pantai tuh tuk ko hasil dari perlekatan nyer pasir pantai ngan baju aku ble menapirkan dri tgh2 panas tuh, save budget..kekekekekekekkek

elly,
weeeeee....dorng g batam buat spa ngan minah2 indon, aku kat jb buat spa ngan air tanah merah kat umah..kira fair lah tuh..kekekekekek...errr, jap nengok kocek jap ek..err errr

abg h,
ermmm..perasaan ketika banjir ekk...errrrmmmmmm, cam nak cekek abg h lah perasaan tuh..kekekekeek
aiseyyyy...fulus tarak arrr...

zie,
FOC yg pentingg..yehaaaaaaaaaaa...ader tpt banjir gak zie, cuma akak yg tak rasa thn nih.alhamdulillah

nani,
wakakakaak..siannn aku kan, rasa cam nak menitis gak airmata aku tuh ari,cehhhhhh...bukan takat tgn aku sakit ngeluarkan air, blkng pun weiii ngan kaki krem..wahahahahahah...errr errr faz ek...mane ntah jejaka terhangat dipasaran blog aku tuh ntah, date ngan cinderella kut..kekeekekkeke...ermmm... kalo ko nak pria aku carik kat cni pun berlambak jek utk ko, mas joko...wahahahahahahah

Anonymous said...

NaK iKoT bLeY ?....

Anonymous said...

Hai Azu

Well that are such a good move Azu ,once bitten twice shy....so luck always prefer the prepared one...all the best to you dear and enjoying you self in Bandung , kota Cinta abadi indonesia....the legend of the tangkuban perahu and the famous song of bengawan solo and of course well known world class Bandung institute of technology.


sorri take a long time to respond to all the well wisher out there. Life is so hectic lately and had reached the spoil mood just to type a word much more a sentence .

Soo sorri but really never stop seeing you in you blog ,searching for inspiration and good mood to beat all the rat race and cynical cycle of life that so cruel that sometimes we like to just walk away..but when we derived the the inspiration from the other dear to us , we shall be let the downcast mood a past....

Just keep on writing the blog i always the first one to read although not the first one to respond , but believe me i always there...

Just hope you always be happy and ceria selalu azu and hope your tired finger and hand are okey now.

Me just have to pray hard you will alway be happy and well

I am always be here , nowhere to go and no one to share with. To quote Charles Olsen " people wont change , they only stand more clearly revealed "

Just to share with you what Woody Ellen has said once "Summing up ,it is clear the future hold great opportunities. it also holds pitfalls. The trick will be to avoid pitfall , seize the opportunities and back home by six o’clock……"

I just pray and hope all the best for you Azu and will always do

bye see u again hopefully

Faz

arZOoo said...

hahaahhaah..me still kat kl umah makngah aku tapi skodeng tenet dia...wakakakak..baru lepas antar nani balik setelah aku kidnap dia beberapa hari nih..

sean,
no probs... jum2 tapi duk kar errr errr kat ner ek nak campak sean nih..wakakakak ampunn...

faz,
haiiiiii..lama tak nampak ek..wahhh bz nyer...tuhlah pasalnyer setelah ditinggalkan bot batam tuh..uwaaaaaaa takut ooo kene tinggal lagi...sedihhhh tauu...

my hand, on and off ok..but still biasalah tuh, dah sizen..kekekekekek...

also harap u will be happy always n remember as human being, we need someone to share with or shoulder to cry on...kite takleh hidup sngsorng kat dunia nih, kang jadik kera sumbang cam saya lak..wakakakakakaka

take care n idup mesti njoy k..daaaaaa

jaketbiru said...

kat bandung tolong belikan sarung tangan kulit boleh..?? sampai kaat puncak nanti belikan nide gelang yang ada magnet.. murah jer.. ko kena tawar separuh harga.. pasru masa ko nak balik tu ko kena sediakan airport tax tau.. jangan ler pulak habiskan duit indon ko semua..dalam rp 100 000 jer..

bawa baju sejuk/jaketbiru.. bandung tu tempatnya dingin ya amat.. jaga kesihatan jangan lak demam selsema kat sana (ubat sana mahal donggg)... lastly jangan ngorat tau.. dosa curang-curang nihh..

arZOoo said...

errrr nide..siap bg details camner nak shopping nih..errr kene beli kan ker gelang tuh..errrr...camner nih..hehheheheh...thanks nide, tak sangka nide begitu mengambil berat tentang tapir nih..isk isk iskk, rasa sadis lak nihh..iskkk iskkk...

tapi nide nak minrak ampun siap2, ngorat tetap ngorat dong...jgn mareeeeeeeeee..wakakakakkakak

m i n e r a l . . . said...

errr nk ikut gak la... lagi satu jgn kasi diorg tarik2 tangan tau kalau nk nego harga... kalau betul2 minat jer br nego... tak minat jgn tanya sepatah pon tgk jerkkk...
huahuahuah

errr nk some ukiran chest dr sana ade tak tak pon ko kirim kan aku awek bandung yg ganteng jejejejej

arZOoo said...

errrrr..tak leh kasik tarik2 tgn eh tun...ermmmm kalo tarik2 tali leh..kekekkek...same as nani, kat cni pun ramai cewek2 cun ooooo, no hal lah tulun pilih kan jek, bibik kat umah nide pun ader ..weeeeeeeee..ampunnnnnn

Anonymous said...

assalamualaikum azu....

ehmmm.....selamat ke bandung...and...faz dah kembali erkkk....
welcome back faz....
besides azu.....we all pun miss gak nak baca kata-kata hikmat u untuk azu.....( azu terkedu jap baca komen faz...hehehehhehehhe )

frens...

arZOoo said...

wsalam frens...ehehehehhe...thanks eh frens...faz dah jadik cam biskut chipsmore skrng..kekekekek...btw really like n miss all ur comments (faz,u frens, nani, nide, tun, lia, elly, sean, zie, abg h n sume nye lah) errrrrr byk sgt lah nak type nih..ampunnnnnnnnnnnnn

Anonymous said...

isk..isk,byknyer komen kat sini ek..syok la baca kat blog ni sunyi2 mcm ni syok gak baca coret2 kawan2 kat sini....
keje mlm2 cam ni ..ini la keje nyer asyik baca blog org je he hee.Blog sendiri takde....
Cam ner... dah balik ke kat sini mesti sonokk ekk,apa ole2 yg bawa dari sana kirim mai la kat sini

Abg H...

arZOoo said...

ermmm keje mlm ek, errrr errrr, cuma uganda ngan bangla jek keje tgh2 mlm nih..wakakakakaka ampunnnnnn.... tuhlah yg bes nyer ble baca komen2 nih, mcm2 kerenah ader..heheheheheh..lum gi arr, camner nak kirim ole2 ....tapi kalo dah g pun, ole2 sure takderr.kekekekekekek...

Anonymous said...

weiii updates plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...wakakakakak...

Anonymous said...

hai Azu

Just to say hello.


Faz

arZOoo said...

nani,
heeheheheheh....aku terasa takder mood nak nulis lah nani...sumber inspirasi takder..wakakakakakakak...cammm ampesss tul...nntilah weiii, ble aku ader mood ek...ko rindu aku kerrrrrrrrrrrr...ecehhhhhhhhh...weeeeeeeeeeee

faz,
haiii faz..sihat ker, heheheheheh..

Anonymous said...

aii........a,kum
tak sampai lagi ka...ingat ke dah sampai kat bali....ngggg dah!!!! kah kah kah.....
Selamat bercuti......jgn tak jadi dah leee....
banjir dah mula dah tu.... minta2 jgn jadi macam dulu dah le...
Isyaalah

Abg H...

arZOoo said...

wsalam abg h..hehehehe, ni tgh memanjat doa moga2 tak lah sejarah berulang kembali..uwaaaaaaaaaaaaaa..mau nangis kat tepi airport tuh nnti..waakakakakakakakak

~ GAB ~ said...

GAB berada di sini membaca apa jua yg Arzoo tulis. Nice, to say the least. Keep it up, dear!

arZOoo said...

gud to see u r back gab...