Monday, June 18, 2007

SeLamAt HaRi bApA - AbaH -

SeMaLam SeMua oRanG mEnyAmbuT hARi BapA, tAPi AkU dAh LamA tAk uCaPKanNya..ArWah AbaH peRGi TingGalKan KaMi HaMpiR 16tHn... AkU maSIh iNGat LaGi PagI hARi TerAkhIr AbaH bERsamA kAmI... AbaH Siap PagI2 DenGan MaK nAk PerGi BaTu 5, AkU tAu AbaH NaK PerGi CarI dUiT seBaB kiToranG seKeLuarGa IbaRat KaiS PagI MakaN PaGi, KaiS peTanG MakaN PetAnG... ApaLah SanGAt KerJa ConduCtoR BuS KaNN.. TamBaH laGI AbaH saKiT tiMe tU, AbaH CuTi sAkiT, LaMa daH... KaMi seKeluaRga NamPak PenDeriTaaN AbaH...AbaH panGGiL aKu DaN aLonG... AbaH peSan...
' AlOnG nGan AdiK BeLajaR raJin-raJiN YeK, JagA MaK nGaN AdiK-AdiK BaiK-BaiK. AbaH TaK BoleH BaGi HarTa CuMa PelaJaran Jek...'
PesAn AbaH yanG tAk PerNaH aKu LupA SamPai BiLa-BiLa TaPi MaSa tU AkU BaRu 11tHn, AkU taK Tau ItU pEsaN aBAH yAng TerAkhiR... PukuL 11 Lebih, BiK (paKcik SedAra) AkU daTanG... AkU NgaN AlonG TenGah PakAikaN AdiK-AdiK AkU baJu... BiK paNgGiL AlonG keLuaR taPi AkU taK tAu NapE, MasA TuH aKu DapaT rAsa YanG AbaH daH pErGi CuMa AkU penDamKan AjE... BiLe AlonG maSuK biLiK MenaNgIs, AkU PuN SaMa meNangIs SeBaB aKu dAh TaU...
SeKaRang AkU di SinI, diTemPat YanG AbaH haRapKan... AkU berJayA JaDikAn HAraPaN AbaH ' AnaK ConDucTor BuS BolEh maSuk UniVersiTi ', taPi AkU raLat AbaH takDe uNtuk LihaT seMua Ni... SeBab AbaH juGaklaH aKu DaLam LinE meDiCaL (wLauPun BukaN DoC..WaHahaA)... InsYaAllaH, MogA AllAh tAk peSongKan haTi AkU daRi JanJi YanG tElaH aKu bUaT pAdA AbaH... CuMa AkU PanjaTkan DoA, SegaLa KebaIkan DaN PahAla YanG aKu LakuKan ganJaranNya PadA AbaH tApI SeGaLa DoSa YanG AkU LakuKan BiarLah DibaHUku SeBaB AbaH dAH cUkuP MenDidiK aKu... SelaMat HaRi BapA AbaH, AdiK sAyanG RinDu abaH...

5 comments:

ayang_mas said...

salam azu...

Ayg pon dah xder abah..dah 4x raya kami xbersama..aper2 ayg xpenah miss doakan kebahagiaannyer..itu jer yg mampu doakan sbg anak..ayg cukup rapat ngan arwah walaupon dia garang..tp itulah kelebihannyer dlm membesarkan anak2nyer...aper pon ayang bangga ngan nama Shamsudin di samping nama ayg(nama yg arwah berikan- MASRINAH)

arZOoo said...

hehehehe...thanks ayang..tuhlah sedekah doa yang masih kite mmampu buat utk dia..insyaAllah dia aman kat sana..he's the best..

Redbloodsnow said...

z pun dah xde ayah..6 taun beraye tanpa ayah...

AL-Fatihah buat arwah ayah...amin..

arZOoo said...

red,
kte doa n sedekah yg baik2 utk mereka k.

Anonymous said...

satu nukilan kesedihan .....
Abg baru baca nukilan ni dah tumpang sedih dengan ape yang terjadi.....
hanya doa dari anak yg mampu sampai kepada arwah takala arwah berdepan ngan maha esa.
Al-fatihah abg sedekahkan kepada arwah...... abg masih berutung sebab mak dan ayah masih ade lagi didunia ini...
tapi masa nyer akan sampai juga dan abg akan terima dengan hati yang terbuka
Kerana setiap oorang akan menghadapi keadaan yang macam tu.......
bye
a,kum