Friday, September 14, 2007

keSinamBungaN...


aKu terduDuk LeSu meLepas jeriH meNahan aMarah taPi muLut aKu semPat mengOmeL.. terKenang tiKa aku meLangkah maSuk tD menoLak pinTu kaca hosPitaL, seoRang waniTa yg ku kiRa visiTor mungKin turut meLangkah keLuar disisiKu. nTah aPa angiNnya, aku diLanggar kaSar tanPa menoLeh waLau sekiLaspun dan berLaLu perGi, hamPir aKu terDorong kebeLakang taPi syuKur aKu maSih berpeGang paDa handLe pinTu, maKa takderLah naNgka buSuk jaTuh... nak juGak aku bg seDas Dua kat peRemPuan tuh taPi aku HanYa memanDang geRam... abg guArd yg naMpak tuRut saMa maRah dan aKu haNya terseNyum cuMa...biarLah...

Ku reNung LuaR tinGkap, yg keLihatan cuMa puTihnYa AwAN disebaLik keLam paGi.... daMai teRasa taPi keNape suRam??? LumRah aLam kan...seTiap yg puTih pasTi ader hiTam, seTiap gemBira pasTi ada duKa, seTiap haRi yg berLaLu pasTi ader haRi yg aKan meNyusuL...dan aKu??? terLaLu byk raSa yg bergoLak dLm haTi iNi...seringkaLi aKu menePis uTk teRus tenggeLam dLm aRus raSa iTu, aKu perLu teRus LaRi dan berLari...jusTeru iTu aKu geMar terSenyum dan keTawa, aKu gemBira bLemaNa aKu terLeka sekeTika taPi ikhLaskah seNyuman itu, tuLus kah keTawa iTu, argHHHHHHHH..... perSetanKan suMe tuh, yg penTing aku BahaGiakan...erKKkkkk...buLan poSe, maner Leh seBut....aiseyYYy...terKurang Lak paHaLa...

seBut pasaL puaSa terinGat paDa kejadiaN seTahun LePas, haRi perTama aKu berPuasa teRus diuJi dgN uJian yg ku kiRa heBat juGa... terUngkai segaLa rahSia suaTu kebeNaran yg kuCari seLama mengenaLinya...dan aKu bersYukur dgn penderiTaan itu, aKu dapat meLihat siNar caHaya yg Lebih teRang dan teNang skrang...teNang kah aKu bLe jiWa sLaLu berkocak..

aPa yg ku caRi??? aPa yg ku caRi LeWat kedewaSaanKu??? aPa yg ku keNang paDa uMur yg menGinjak perGi??? aPa yg ku nanTi paDa haRi yg menDatang??? kenaPa aDa raSa kosonG dLm jiWa, kenaPa aDa raSa saYu dLm haTi??? saLahkah aKu bLe aKu meLakar imPian??? tiDak berSyukurkah aKu jiKa aKu menanaM haRapan??? taMakkah aKu tatkaLa aKu mengeJar cinTa???

perghHHhh... boLeh buaT noVeL tak...waKakaKaka...ku raSa tak saLah seLagi aku berPijaK di buMi nyaTa bukaN??? seLagi DoA ku susuLi dgn usaHa dan reDha...seLagi aKu haRus memanDang ke bwAh menginSafi aPa yg aKu aDa taPi buKan memaNdang ke aTas dan meRinTih paDa apa yg aKu tiaDa...ntaH keMana aRah kaKiku meLangkah, haRapnya tak terSandung taPi kaLaupun jaTuh haraPnya mamPu bguN dan kaLaupun tak berdaYa harapNya boLeh bergeRak wLaupun mengeSot dan kiRanya aKu perLu banTuan, aDa tgn yg mengHuLur...aMinnnNNN...

9 comments:

jaketbiru said...

salammmm arzoooo
(((sebelum faz komen.. izinkan hamba mendahuluinya..))

cinta.. apa itu cinta???
cinta itu perasaan diri kita sendiri..
bukan perasaan cinta orang yang dicinta..

jadi kenapa ko kejar diri ko sendiri??..

tak usah meminta orang itu mencintaimu.. tapi pastikan ko mencintainya.. pasti nanti kekasihmu akan menyatakan yang dirinya menyintai mu..

((ingat tapir ke nak kejar-kejar...))

opsss.. nide berpuasa

arZOoo said...

wahahahaahha nide, salam gak...at last dapat gak nide mendahului carta after few weeks terkebelakang...keekkeekke...

ermmm....nice topic arr... additional dari apa yg nide bgtau...cinta yg dikejar sometimes cinta yg lost somewhere in ur heart, cinta yg dikejar jugak sometimes cinta yg u waiting for but tak tau siapa... its doesnt mean that cinta yg dikejar ialah cinta yg u harapkan dari someone yg u cintai..korang lak cmner....

Anonymous said...

hai zu...

sorry quite busy lately , lots of thing have to be done but really never stop visiting your blog even though have not leave a comment...writer block erk.

Love ?

Love your self first my dear ... everything will be in place when you love yourself first and accepting who you are and the best in you.

Never ever accepting yourself only when you feel loved and approved by other , cause you will be trap by the loneliness and rejection and facing the vicious cycle of self rejecting.

By accepting who you are will do good to your self esteem. Only then you can really thinks and look at others with a strong foundation of love.

Just start you day by thinking that this day will be different from today , and they will be ...because you love you self first...

So selamat menyambut puasa buat Zu semuga rahmat dan kesejahteraan akan sentiasa mengiringi Zu setiap masa

The fasting month will be the time for refresh , heal the mind , body and soul and to reflex what has been done and time for in remembrance the whole of our life path...

Bye Zu see you later and have a very nice day.

Faz

Anonymous said...

Assalamualaikum arzoo....
mungkin kita tidak pernah berkenalan dan mengenali antara satu sama lain but...atau mungkin tidak akan pernah kenal sampai bila-bila.... Husna bukan nak comment apa-apa cuma wanna share something with u ..... Hus pun tidak sebijak arzoo dalam bermain kata-kata but ungkapan ini hus petik dari sebuah buku yang hus sedang baca.....(( belum habis lagi ))

Sekalipun kulukiskan keagungan Mu dalam goresan... sebagai tanda kesucian yang mempererat jiwa...Engkau tetap Yang Teragung dan tempat segala yang bermakna... Ya Tuhanku, hanya pada keagunganMu segalanya terasa lapang....

Cinta yang kekal dan abadi....

Husna

arZOoo said...

faz,
haiiiiii...bz eh, tinggal jek keje tuh..wakakakakak...definitely i'll love myself 1st...

btw, nak bg this phrases from u to u..heheheeheh

'never ever accepting urself only when u feel approved n loved by others. by accepting will do good to ur self esteem.'

weeeeeeeeeeeeeeeeee...

husna,
wsalam..haiiii...mungkin jugak kita tak kenal tapi tak kenal maka tak cintakan kan kan...kekekekeek
yuppppsss..cinta yg satu itu cinta yg abadi..we both n the others knew bout that...perlahan2 kite muhasabah diri n insyaAllah kita dapat nikmati 'cinta' itu....

arZOoo said...

p/s alamak tertinggal...'by accepting who u r will do good to ur self esteem'.heheheheheheh

Redbloodsnow said...

kak aju..

neh luahan ati gurindam jiwa ker? ekekeke...z ingatkan z sorg jek minah jiwang...wakakaka. uperny ade gak sekor terlepas. wakakaka..

:P

arZOoo said...

zie,
waahhahahahahah....selagi jari ku yg kontot2 nih masih boleh berlari di papan kekunci, selagi itu kepala batu ku ini masih ligat bercerita itu dan ini..weeeeeeeeeeeeeeeeee

Anonymous said...

ini cerita betol-betol ke cobaan...
aduhhh............satu pengalaman yang mengasyikan....
Setiap insan ade pengalaman nyer.
Adakah ini pengalaman putus cinta???
Satu pengalaman yang mematangkan penghidupan kita.Bukan senang nak dapat pengalaman putus cinta ni..tak caye tanyer la kawan2 arzoo
Boleh jadi conselor kat sape2 yg baru putus cinta oooo....
Cinta???
Cinta itu bagai kan makan sambal belacan makin pedas makin nak makan
pas tu gelabah le cari air nak minum.........dah ilang pedas makan lagi begitulah juga dengan istilah cinta selagi kita idup perasaan cinta tetap berada didalam hati.Ini disebabkan idup kita perlukan cinta..... cinta yg utama adalah cinta kepada Allah,cinta kepada sesama manusia dan cinta kepada diri kita sendiri..

a,kum...jumpa lagi..
Abg H